آمار مطالب

کل مطالب : 50
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 3
باردید دیروز : 96
بازدید هفته : 107
بازدید ماه : 107
بازدید سال : 335
بازدید کلی : 2164

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان carsoon و آدرس carsoon.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : admin
تاریخ : پنج شنبه 15 فروردين 1398
نظرات

aparteman-22.jpg

 

 

اجاره آپارتمان مبله روزانه ،اجاره آپارتمان مبله در تهران با بهتریت قیمت امکانات رفاهی کامل با امنیت بالا، در سراسر تهران

اجاره آپارتمان و سوئیت های مبله با سالها تجربه در زمینه اجاره آپارتمان مبله در تهران با مبله غرب

اجاره آپارتمان مبله لوکس در تهران و شیک و مبله برای کوتاه مدت و یا بلند مدت ؛ اجاره آپارتمان مبله در هر نقطه از تهران که بخواهید .

اجاره آپارتمان مبله در غرب تهران وبصورت کوتاه مدت، مدتهاست که در شهر تهران و همچنین اطراف تهران انجام میشود، املاکی مناسب برای مسافرانی که قصد

کار رادارند و یا حتی مسافرانی که قصد اقامت کوتاه را در تهران دارند.

مجموعه مبله غرب در حال حاضر اماده خدمت رسانی به تمامی مسافران و کسانی که قصد اجاره املاک مبله را دارند میباشد .

کلمه مبله برگرفته از ملک تجیز شده و اماده برای زندگی کردن گفته میشود. از معیار های اکثریت مردم برای اجاره آپارتمان مبله در تهران یک خواب، اشپزخانه،

سرویس بهداشتی و حداقل تجهزات برای اقامت کوتاه و یا بلند مدت در یک اپارتمان است.

افرادی قصد دارند کمتر هزینه کنند و یا همراهی ندارند به نسبت بیشتر علاقه به اجاره ی سوئیت دارند . سوئیت ها هیچ خوابی ندارند و متراژهای کمتری نسبت به

آپارتمان های مبله دارند و قسمت هایی که قابلیت جدا کردن را داشته باشد با پارتیشن ها جدا میشود .

آپارتمان های موجود در آپارتمان مبله غرب با بهترین امکانات ، امنیت بالا، لوکس ترین لوازم در اختیار شما است.

اجاره منزل های مبله یا ویلا ها که شامل درب های مخصوص ، حیاط ، متراژ بالای صد الی دویست و دیگر گزینه هایی در این زمینه باشد در تهران شامل هزینه بالاتری

نسبت به اپارتمان ها برای شما میشود و بیشتر در حومه تهران و یا حتی مناطق خارج از اجاره داده میشود

به علت بیشتر بودن مجتمع ها و ساختمان ها، ویلا یا خانه های مستقلاتی کمتر و به ندرت پیدا میشود

برای مشاهده تصاویری از سوئیت های اماده به کار راهنمایی بیشتر جهت اجاره اپارتمانی بهتر با دسترسی محلی عالی در بهترین نقاط تهران به سایت مبله غرب

مراجعه فرمایید.

از جمله سوالاتی که شاید برای تک تک شما متقاضیان عزیز حائز اهمیت باشد این است که چرا قیمت و هزینه برای اجاره کوتاه مدت اپارتمان از اجاره بلند مدت ان بیشتر است؟

 نکته قابل توجه و دلایل این افزایش قیمت:

اجاره آپارتمان مبله ارزان در تهران  به صرفه است

پرداخت نکردن هزینه بابت اب برق و گاز مصرفی

پرداخت نکردن پول رهن به مالک آپارتمان

تمایل مالکین به دریافت کردن پول اجاره ازهمان ابتدا

 

 برای اجاره کوتاه مدت ملک و یا اجاره ی اپارتمان هایی مبله و یا سوئیت شما میتوانید به مجموعه مبله غرب مراجعه کنید همکاران ما در تمام ساعات روز اماده خدمت

رسانی به شما متقاضیان عزیز میباشد .

 پس از سالها تجربه و فعالیت دراین زمینه مجموعه مبله غرب و فعالان ما میتوانند اپارتمان هایی باکیفیت بالا و مالکینی با بهترین برخورد برای شما فراهم سازند .

مجموعه مبله غرب و همکاران ما اماده همکاری با مالکین هم میباشند . اگر قصد اجاره دادن کوتاه مدت اپارتمان ، سوئیت ویا ملک خود را دارید، میتوانید با مشاورین و

کارشناسان ما در این زمینه ارتباط برقرار کنید.

برای برقراری ارتباط با مشاورین مبله غرب کافیست به سایت مبله غرب مراجعه کنید.

 منبع : moblehgharb.com

تعداد بازدید از این مطلب: 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : admin
تاریخ : پنج شنبه 15 فروردين 1398
نظرات

کیش یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری برای مسافران داخلی در کشور ماست . روزانه بیش از چندین پرواز از شهرهای مختلف کشورمان راهی جزیره کیش میشوند و هزاران نفر اقدام به تهیه بلیط کیش برای بازدید از این جزیره زیبا مینمایند . 

 

اما چرا این جزیره انقدر طرفدار دارد و این تعداد مسافر برای تهیه بلیط کیش از شهرهای مختلف کشور اقدام مینمایند . پاسخ این پرسش را میتوان در زیباییهای طبیعی و بکر این جزیره جستجو کرد . 

 

 

تور کیش و بلیط کیش

کیش جزیره ای برای غواصی و آرامش

 

معمولا زمانی که صحبت از آرامش و غواصی می‌شود ناخودگاه به جزیره ی زیبای کیش و سواحل نیلگون و زبیای خلیج فارس فکر می کنیم و هوس می‌کنیم تا سفری به این جزیره زیبا داشته باشیم.

پس خودتان را برای یک روز هیجان انگیز آماده کنید، لباس غواصی بپوشید و کپسول هوای را چک کنید و در آخر خودتان را در آب های خلیج فارس رها کنید. اگر منصرف شدید و نیامدید بی شک یکی از زیباترین سواحل مرجانی دنیا را از دست داده‌اید و سال‌ها حسرت آن را خواهید داشت .

ساحل مرجانی خلیج فارس به علت برخورداری از مرجان‌هایی به اشکال مختلف و صدف‌های رنگارنگ و انواع حلزون‌ها و سنگ‌های دریایی که هراز گاهی آب خلیج آنها را به ساحل می‌آورد، به اندازه ای زلال و شفاف هستند که به راحتی می توانید هر موجود جنبنده‌ای را در داخل آب ببینید. با این همه زیبایی پیشنهاد میکنیم همین الان برای رزرو بلیط کیش اقدام کنید و اگر هم نگران هزینه و نرخ بلیط کیش هستید میتوانید از بلیط های لحظه آخری کیش استفاده نمایید 

بعضی اوقات نیز مرجان‌های رنگی در زیر آب دیده می شود که بسیار جذاب و تماشایی هستند.

مرجان‌ها پس از مرگشان به صورت سنگ‌های اسفنجی با روزنه‌هایی ریز مانند استخوان‌های سفید رنگی می شوند که باعث زیبایی چندین برابر سواحل کیش شده است.

 

با غواصی در جزیره کیش شانس بازی کردن با دلقک ماهی و خیار دریائی را خواهید داشت که قطعا تجربه ی فراموش نشدنی خواهد بود.

از دیگر اماکن گردشگری و دیدنی که می توان برای گردشگران کیش معرفی کرد قنات کیش است که در حدود بیش از 2500 سال قدمت دارد و زمانی آب شرب ساکنان قدیمی جزیره را تامین می‌کرده است و امروزه به شهر زیرزمینی کاریز برای بازدید گردشگران مبدل شده است. این شهر دیدنی در عمق 16 متری زیر زمین قرار گرفته است. بخشی از سقف آن با سنگواره، صدف و مرجان‌هایی که 270 تا 570 میلیون سال قدمت دارند مزین شده است.

شهر زیرزمینی کاریز در فهرست آثار ملی ثبت شده است و به دو دلیل می تواند در فهرست آثار و ابنیه جهانی، مطرح و ثبت گردد. اول دلیل این است که کاریز در دل تنها جزیره مرجانی دنیا قرار دارد و دومین دلیل، تنها بنایی است که سقف هایش با صدف‌ها و مرجان‌های طبیعی پر شده است.

 

جزیره کیش با نظر داشتن وسعتش یکی از وسیع‌ترین و کم‌خطرترین سواحل دنیا به شمار می رود. زیرا آب‌های ساحلی کیش فاقد کوسه می باشند و استفاده از آب دریا کاملا بی‌خطر است.

البته کوسه‌هایی که گاهی در ساحل دیده می‌شوند، از ماهی‌های کوچک تغذیه می‌کنند و برای شناگران خطری ندارند.

ساحل کیش یکی از استثنایی ترین سواحل دنیاست چراکه هم در فصل سرما و هم در فصل گرما میزبان گردشگران داخل و خارج کشور خواهد بود

اگر تمایل دارید در فصل زمستان به جزیره ای کیش سفر کنید گویی در فصل بهار در جزیره کیش هستید چراکه جزیره کیش در این زمان از سال، آب هوایی مطلوبی دارد بنابراین برای تهیه بلیط کیش همین امروز دست به کار شوید.

تنها کافیست جهت سفر به جزیره کیش تور کیش خود را رزرو کنید. با توجه به امکانات، جاذبه های دیدنی خاص جزیره سفر به آن هزینه مناسبی را برایتان در پی خواهد داشت.

یکی دیگر از جاذبه های جزیره که توصیه می شود از دست ندهید، تماشای غروب آفتاب در کنار ساحل صخره‌ای و کشتی یونانی کیش است.

همچنین مراکز خرید کیش از شیک‌ترین و مجهز ترین مراکز خرید در ایران به شمار می رود.

شرایط ویژه کیش برای رشد صنعت گردشگری

 

 

 

تور کیش و بلیط کیش

شرایط ویژه کیش برای رشد صنعت گردشگری

 

در گفت و گویی که فدریکو سوماروگا با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش داشتند در ارتباط با انتقال تجربیات صد ساله صنعت گردشگری سوییس به جزیره کیش آمادگی خود را اعلام کردند.

غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با فدریکو سوماروگا مدیر ارشد پروژه‌ های گردشگری سوئیس جهت ایجاد زمینه های مشترک برای تبادل گردشگر و بررسی راهکارهای توسعه روابط اقتصادی و گردشگری دیدار و گفت و گو کردند.

مظفری در این دیدار از ظرفیت های خوب گردشگری جزیره کیش، عدم نیاز به دریافت روادید برای گردشگران خارجی، معافیت های مالیاتی و گمرکی و تسهیلات قانونی برای سرمایه گذاران خارجی و همچنین از آمادگی برای تعاملی نزدیک در حوزه های گردشگری و اقتصادی خبر دادند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به سابقه درخشان کشور سوئیس در صنعت گردشگری تاکید کردند. بهره مندی از تجارب موفق این کشور با تعامل بیشتر دو طرف در زمینه های آموزشی را امری ضرورری تلقی کردند.

وی اضافه نمود: با سرمایه گذارى هاى جدى و هدفمند در جزیره کیش می توانیم توسعه گردشگرى را به دنبال داشته باشیم که در حال حاضر نیز در دستور کار گرفته است.

مظفری در خصوص اولویت‌های سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف گردشگری جزیره کیش با تبیین برنامه های در دست اجرا بیان داشتند: جزیره کیش میزبان 2 میلیون گردشگر است و با توجه به پتانسیل و زیر ساخت های اساسی و شرایط آب و هوایی مطلوب و خاص، در بیش از نیمی از سال جزیره کیش می تواند مقصد پرطرفدار کشورهای اروپایی به ویژه سوییس باشد.

وی افزود: گردشگران کشورهای اروپایی در ایام سرد سال این فرصت را خواهند داشت تا جهت استفاده از شرایط مناسب آب و هوایی و امکانات تفریحی، دیدنیها و تفریحات کیش و آرامش به جزیره زیبای کیش سفر کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه بیان داشت جزیره کیش با بهره مندی از ظرفیت های خوب اقلیمی و توسعه شاخه های مختلف گردشگری مى تواند به مقصدی برای ارائه خدمات در حوزه های گردشگری، ورزشی و گردشگری سلامت برای کشورهای اروپایی تبدیل شود.

مدیر ارشد پروژه‌های گردشگری سوئیس بیان کرد: سازمان متولی گردشگری در سوئیس به دو مقوله مهم آموزش و توسعه به ‌صورت جدی سرمایه‌گذاری کرده است و در حال حاضر سازمان گردشگری این کشور 230 پرسنل دارد که 60 درصد آن‌ها در خارج از این کشور مشغول به کارند.

فدریکو سوماروگا با توجه به اینکه ایران از مقاصد هدف جدید کشور سوئیس است، بیان داشت: هدفمان این است تا ایران را به عنوان یکی از مقاصد مهم برای سرمایه‌گذاری گردشگری تبدیل کنیم. ایران دارای مناطقی بکر و عالی بسیاری است.

 

ظرفیت های بالقوه گسترده ای در ایران وجود دارد. باید مشخص شود که در چه شرایطی هستیم و چه گونه فعالیت هایی امکان عملیاتی شدن را دارد. گردشگری با صنایع و نهادهای مختلفی درهم تنیده شده و هماهنگی بین آنها و سازماندهی بازارهای بین المللی و منطقه ای بسیار مهم است.

سوماروگا به ظرفیت های خوب گردشگری منطقه آزاد کیش اشاره کرد و بیان نمود: با توجه به اینکه جزیره کیش تعامل خوبی بین نهادهای دولتی و خصوصی مرتبط با گردشگری دارد، شرایط ویژه ای برای رشد صنعت گردشگری وجود خواهد داشت.

منبع سایت تور کیش: 

تورکیش.net

تعداد بازدید از این مطلب: 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : admin
تاریخ : پنج شنبه 15 فروردين 1398
نظرات

ساعت حضور و غیاب یا سیستم های ثبت حضور و غیاب سیستم های طراحی شده برای ثبت ورود وو خروج کارمندان و یا افراد یک مجموعه به کار میرود، ساعت های حضور و غیاب تنها برای شرکت ها بکار نمیرود بلکه در مجموعه ها و صنف های مختلف مانند باشگاه ها ، دانشگاه ها، مدارس هم بکار میرود.دلیل اصلی استفاده از دستگاه های حضور و غیاب محاسبه و ثبت دقیق حضور کارمندان در محیط کار است و انواع دیگر این دستگاه ها برای مکان های عمومی یا حتی پارکینگ ها استفاده میشود که نرم افزار های متفاوتی دارند برای کاربرد های متفاوت مثلا نرم افزار پارکینگ، نرم افزار ورود و خروج پارکینگ ، نرم افزار باشگاهی و ...

پیش از اختراع دستگاه ساعت زنی ، رفت و آمد کارمندان توسط یکی از پرسنل ثبت و یادداشت میشد اما دلایل بسیاری سبب روی آوردن مدیران سمت دستگاه های حضور غیاب شد که از این دلایل میتوان به موارد زیر شاره کرد:

محاسبه دقیق حقوق و دستمزد پرسنل بر اساس ساعات کاری

ثبت ورود و خروج پرسنل و آرشیو کردن رفت و آمد کارمندان

کنترل دقیق ورود خروج پرسنل

عدم سوء استفاده افراد غیر مسئول و سود جو

انواع دستگاه حضور و غیاب

دستگاه های حضور و غیاب در چند مدل طراحی شده که هرکدام دارای نحوه کار کرد گوناگونی میباشد. از این مدل ها میتوان مدل های زیررا معرفی کرد :

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

دستگاه حضور و غیاب دوربین دار

دستگاه حضور و غیاب کارتی

دستگاه کارتی پارکینگ

ارائه داده میشود که مدیران با توجه به نیاز مجموعه مدل و کاربرد دستگاه مورد نظر خود را انتخاب میکنند.

به طور کلی دستگاه و ساعات حضور و غیاب برای ثبت دقیق ورود و خروج ، ثبت اضافه کار و کسری کار ، ثبت ماموریت و مرخصی ها ، گزارش کامل پایان هرماه پرسنل ها ،آرشیو کلیه گزارشات هر پرسنل به صورت مجزا و جداگانه را انجام میدهند و برای کنترل و نظم دهی کاربرد بسیار بالایی دارند.

دستگاه حضور و غیاب باشگاهی

امروزه استفاده از دستگاه ها و سیستم های حضوروغیاب در اکثر مجموعه ها به کار میرود و مدیران با توجه به نیاز های خود برای شرکت ، مدارس ، دانشگاه و یا حتی باشگاه های خود از دستگاه های حضور و غیاب استفاده میکنند

اتوماسیون باشگاهی راه حلی کاربردی برای مدیریت پرسنل و باشگاه و مجموعه های فرهنگی می باشدکه شامل سخت افزار دستگاه حضور و غیاب باشگاه و مجموعه ای از نرم افزار دستگاه حضور و غیاب باشگاهی میشود.این دستگاه ها قابلیت هایی مانند ثبت سانس های ورزشی و کنترل تردد در باشگاه است .

اعضای باشگاه با استفاده از سیستم های اثر انگشت ، تشخیص چهره ئ یا کارت هوشمند میتوانند وارد مجموعه بشوند وورزش مورد نظر خود را انتخاب کنند و هزینه استفاده از سالن از کارت هایشان کسر شود، از خدمات دیگر اتوماسیون باشگاهی میتوان به نرم افزار باشگاهی که شامل پکیج  کمد آنلاین باشگاهی و نرم افزار قفل هوشمند کنترل و نظارت مدیران بروی تردد افراد در رختکن ها و گزارشات مفید و کنترل عدم ورود افراد غیر مجاز به باشگاه ها میتوان اشاره کرد.

هدف از طراحی ، تولید و اجرای اتوماسیون باشگاهی ، باشگاه هایی کاملا اتوماتیک بوده که نیازی به اپراطور نداشته باشد و افراد بتوانند به سهولت  و با یک دستگاه حضور غیاب ارزان بدون ارتباط با اپراطور فعالیت خود را انجام دهند.

دستگاه اکسس کنترل چیست

 دستگاهاکسس کنترل دستگاهی است برای کنترل دسترسی تکنولوژی به صورت مدرن و کاربردی برای سازمان ها ، انبار ها ، مکان های شلوغ و پر تردد و مراکز امنیتی و مراکز عمومی مانند مترو ها و ایستگاه های اتوبوس است که برای افراد مشخص میکند افراد در چه زمانی و به چه مدت دسترسی به به مکان مورد نظر خود را داشته باشند .

دستگاه اکسس کنترل برای محدودیت و کنترل دسترسی افراد برای استفاده از یک دستگاه و یا مکان را مشخص و تعیین میکند ، علاوه بر این ها دستگاه اکسس کترل اجازه ورود و خروج افراد را صادر میکند و به وسیله یک پرسنل یا دستگاه بر روی درب های ورودی سازمان ها قرار میگیرد.

هدف اصلی استفاده از دستگاه های اکسس کنترل بالا بردن میزان امنیت و سطح اطمینان در مراکز میشود، دستگاه اکسس کنترل کاربرد های مختلفی دارد برای مثال دستگاهی که ورود خروج افراد را کنترل میکند برای ثبت رفت و امد پرسنل به کار میرود و یا دستگاهی که برای کنترل خارج کردن کالا ز انبار استفاده میشود یک دستگاه اکسس کنترل ثبت خروج است .

دستگاه های اکسس کنترل فقط به افرادی اجازه تردد میدهد که یکی از روش های کنترل دسترسی مانند رمزعبور، کارت ، اکسس کنترل اثرانگشتی ، و یا تشخیص چهره برایشان تعریف شده باشد.

در واقع و به طور کلی دستگاه اکسس کنترل و یا کنترل دسترسی اجازه ورود خروج و ثبت زمان آنهارا کنترل میکند و برای بالا بردن امنیت بکار میرود ، نکته حئز اهمیت این است که تمامی دستگاه های کنترل دارای یک چراغ میباشند که در صورت تایید اعتبار افراد به صورت رنگ سبز و در صورت جلوگیری از دسترسی به نشانه اخزار رنگ قرمز را نشان میدهد. جمع بندی دستگاه های اکسس کنترل به صورت زیر می باشد :   

گیت کنترل ترددو بازرسی( کاربردی برای فرودگاه ،ایستگاه مترو ، بی آرتی و ...)

دستگاه های کنترل دسترسی برای کنترل وارد و یا خارج کردن کالاها (کاربردی برای فروشگاه ها و انبارها و ...)

دستگاه حضور و غیاب برای ثبت رفت و آمد پرسنل و آرشیوکردن ازاطلاعات

دستگاه کنترل برچسب گذاری ها rfid  برای ردیابی افراد در ساختمان ها و یا ردیابی اجناس در انبارها

دستگاه گشت و نگهبانیمخصوص نگهبانان مراکز و مجتمع ها

ایکس ری چیست ؟

دستگاه بازرسی اتوماتیک اشعه ایکسرییک تکنولوژی است که بر اساس اصول مشابه بازرسی اتوماتیک نوری AOI است. با استفاده از اشعه ایکس به عنوان منبع آن، به جای نور مرئی، به طور خودکار ویژگی هایی را بررسی می کند که معمولا از نظر پنهان می شوند.بازرسی اتوماتیک اشعه ایکس در طیف گسترده ای از صنایع و برنامه های کاربردی، عمدتا با دو هدف عمده استفاده می شود:

بهینه سازی فرایند، یعنی نتایج بازرسی برای بهینه سازی مراحل پردازش زیر استفاده می شود.تشخیص آنومالی، یعنی نتیجه بازرسی، به عنوان یک معیار برای رد کردن بخشی (برای ضایعات یا کار مجدد) به کار می رود.در حالی که AOI عمدتا با تولید الکترونیک به علت استفاده گسترده در تولید PCB مرتبط است، AXI طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی دارد. این از بررسی کیفیت چرخ های آلیاژی تا تشخیص قطعات استخوانی] در گوشت فرآوری می شود.

هر جا که تعداد زیادی از اقلام بسیار مشابه با توجه به استاندارد تعریف شده تولید می شود، بازرسی خودکار با استفاده از پردازش پیشرفته تصویر و نرم افزار تشخیص الگو (دید کامپیوتری) تبدیل به یک ابزار مفید برای اطمینان از کیفیت و بهبود عملکرد در پردازش و تولید شده است.

 مانند بازرسی نوری، بازرسی اشعه ایکس تصاویری از شی را تولید می کند. سپس تصویر توسط نرم افزار پردازش تصویر پردازش می شود که موقعیت و اندازه / شکل از ویژگی های مورد انتظار (برای بهینه سازی فرایند) یا حضور / عدم وجود اشیاء یا ویژگی های غیر منتظره / ناخواسته (برای تشخیص ناهنجاری) را تشخیص می دهد. به جای نور (قابل مشاهده)، از اشعه ایکس (که معمولا توسط یک لوله اشعه ایکس تولید می شود) از طریق شیء عبور می کند.

امتداد اشعه ایکس، یک آشکارساز است که یا اشعه ایکس را به نور مرئی تبدیل می کند (ایجاد یک تصویر نوری که توسط یک دوربین برداشت می شود) یا آرایه های حسگر که به طور مستقیم اشعه ایکس را انتخاب می کنند و آن را به یک تصویر الکترونیکی تبدیل می کنند . این تصویر به دلیل جذب مختلف اشعه ایکس در هنگام عبور از یک شیء تولید می شود و بنابراین می تواند ساختارهایی را در درون شی که از دید خارج پنهان شده اند، نشان دهد.

از دستگاه های ایکسری برای شناسلیی و تشخیص مواد مخدر هم استفاده میکنند که این دستگاه ها میتوانند در صورت بهمراه داشتن مواد مخدر به سرعت آن را شناسایی کرده و اخطار دهند علاوه بر مواد مخدر دستگاه ایکس ری مواد منفجره ها را هم تشخیص میدهند البته بعضی از گیت های بازرسی و این دستگاه های ایکسری مانند فلزیاب عمل می کنند و در هنگام بازرسی وجود هرگونه فلز و فلزات را تشخیص میدهد.

 دستگاه ایکسری شناسایی مواد مخدر قادر به شناسایی مواد مخدر هروئین ، مورفین، هشیش ، تریاک ، کوکائین ، کدئین ، کراک ، شیه ، و قرص های اکستازی میباشد و کالیبراسیون برای مواد مخدر جدید را داراست. از دستگاه ایکس ری در فرودگاه ها و پایگاه های امنیتی استفاده میکنند.

هدف استفاده از دستگاه ایکسری بالا بردن سطح امنیت و آرامش برای جامعه می باشد.امید است که بتوانیم دست به دست یکدیگر بدهیم تا بتوانیم امنیت و آرامش را در سراسر کشور برقرار کنیم .

منبع : تایگر

تعداد بازدید از این مطلب: 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : admin
تاریخ : پنج شنبه 15 فروردين 1398
نظرات

590821217-1.jpg

قبل از شروع بحث بهتره کمی در مورد این مطلب صحبت کنیم که اصولا به چه دلیلی گرفتن اقامت ترکیه یا شهروندی ترکیه برای اتباع ایرانی جذابیت دارد؟

همسایگی این دو کشور ، موجب نزدیکی فرهنگها و اقلیم ها به یکدیگر شده است.

ترکیه ششمین مقصد گردشگری جهان محسوب میشود . اقتصاد این کشور روز بروز در حال رشد است و همچنین دانشگاههای این کشور از اعتبار بالایی برخوردار هستند.

 

انواع اقامت ترکیه :

اقامت ترکیه دو نوع میباشد. اقامت کوتاه مدت ترکیه ، اقامت بلند مدت ترکیه .

نکته : گرفتن اقامت ترکیه با تولد امکان پذیر نیست.

اخذ اقامت کوتاه مدت ترکیه :

این اقامت شش ماهه و یا یکساله میباشد. عموما برای مواردی همچون تحصیل ، کار و توریستی صادر میگردد. معمولا بعد از 5الی 8 بار تمدید اقامت کوتاه مدت ترکیه میتوانید درخواست اقامت بلند مدت ترکیه را داشته باشید.

روشهای دریافت اقامت کوتاه مدت ترکیه :

1-اقامت توریستی از طریق اجاره ی ملک

برای اینکار شما نیاز به اجاره نامه ی حداقل 8 ماهه دارید که بایستی در نوتر مهر شود. همچنین بر روی یک اجاره نامه میتوان نام سه نفر را قید کرده و از این طریق برای سه نفر اقامت توریستی گرفت. قراردادهایی که نوتر نشده اند ، برای اخذ اقامت کوتاه مدت ترکیه معتبر نخواهند بود.

2- راه اندازی کسب و کار

شما با ثبت شرکت در ترکیه و راه اندازی کسب و کار میتوانید اقامت کوتاه مدت دریافت کنید و بعد از 5 سال میتوانید اقامت بلند مدت ترکیه را دریافت کنید.

3- اقامت به جهت تحقیقات علمی

این افراد بایستی مجوز لازم برای انجام تحقیقات علمی را دریافت کرده باشند تا بتوانند از این طریق به گرفتن اقامت کوتاه مدت ترکیه به جهت تحقیقات علمی اقدام کنند.

4- شرکت در کارگاههای اموزشی و سمینارها

برای گرفتن اقامت جهت شرکت در کارگاههای آموزشی و سمینارها ، فرد درخواست دهنده باید مدارک و اطلاعات لازم در خصوص محل برگزاری ، مدت زمان و محتوای آموزش را ارائه دهد .

5- حضور در برنامه های بین المللی که توسط مراکز آموزشی کشور ترکیه برگزار میگردد.

6- اقامت تحصیلی

شما با ارائه ی مدارک لازم و معتبر پذیرش دانشگاه های ترکیه  میتوانید نسبت به اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید. گرفتن پذیرش از دانشگاهها متفاوت میباشد. مثلا شرایط پذیرش دانشگاههای دولتی با دیگر دانشگاهها فرق دارد.

در مطلب مربوط به  تحصیل در ترکیه در مورد این موضوع به تفصیل صحبت کرده ایم. میتوانید با مراجعه به این بخش اطلاعات کاملتری دریافت کنید.

7- درمانی

در این نوع اقامت فرد متقاضی باید فاقد بیماریهایی باشد که سلامت عمومی را تهدید میکند.

8- شرکت در کلاسهای آموزش زبان ترکی ( مثل تومر)

با ارائه ی مدرک ثبت نام و پذیرش در شعبات تومر برای آموزش زبان ترکی میتوانید درخواست اقامت کوتاه مدت ترکیه را دهید. در صورتیکه مدت آموزش کمتر از یکسال باشد مدت اقامت نمیتواند بیشتر از این مدت زمان باشد.

9- شرکت در دوره های تخصصی ، تحقیقی ، آموزشی و کارآموزی

10- اقامت از طریق خرید ملک

اقامت ترکیه از طریق خرید خانه در ترکیه   ابتدا حداکثر دو ساله و بعد از آن حداکثر سه ساله تمدید میگردد. در نهایت شخص میتواند بعد از 5 سال تمدید اقامت خود ، درخواست اقامت دائم و یا پاسپورت ترکیه را داشته باشد. احتمال رد درخواست اقامت از طریق خرید ملک به هیچ عنوان وجود ندارد.

11- ازدواج با یک شهروند ترک

اگر شما با یک شهروند ترک ازدواج کنید بعد از 3 سال میتوانید اقامت دائم ترکیه را دریافت کنید. البته در این 3 سال مسئولان مربوطه بررسی خواهند کرد تا از صحت و حقیقی بودن ازدواج شما مطمئن گردند. در صورتیکه ازدواج صوری باشد اقامت دائم به شما داده نمیشود.

12- اقامت از طریق استخدام

اگر یک شرکت ترکیه ای شما را استخدام کند ، میتوانید اقامت ترکیه را دریافت کنید. با توجه به اینکه معمولا این نوع قراردادها یکساله بسته میشود اقامت شما نیز یکساله خواهد بود ولی با تمدید قرارداد میتوانید اقامت خود را نیز تمدید کنید.

در مورد اقامت از طریق استخدام میتوانید مطالب مربوطه را در این سایت مطالعه فرمایید

مدارک مورد نیاز برای گرفتن اقامت کوتاه مدت :

1-بیمه نامه ی معتبر یکساله ( قیمت این بیمه بسته به سن و نوع بیمه متفاوت است ولی عموما متوسط 200 تا 500لیر برای هر شخص در نظر بگیرید. همچنین اشخاص بالای 65 سال و زیر 18 سال معاف میباشند.)

2- اجاره نامه ی رسمی و نوتر شده ( اجاره نامه که در املاک بسته شده را به نوتر میبرید. هزینه ی این مورد تقریبا120 لیر میباشد. )

3- تکمیل فرم راندوو (قرار ملاقات ) در سایت رسمی اداره مهاجرت و پرینت تاریخ راندوو.

4- قرارداد برق یا گاز بنام شده(با در دست داشتن اجاره نامه به اداره ی گاز یا برق مراجعه میکنید و قرارداد را بنام خودتان میزنید.)

5- اصل و کپی پاسپورت ( همچنین کپی از صفحه ای که آخرین مهر ورود زده شده است )

6- 4 قطعه عکس

7- گرفتن ورگی نوماراسی ( با مراجعه به اداره ی ورگی و با ارائه ی پاسپورت و آدرس محل سکونت خود ورگی نوماراسی را دریافت میکنید.)

8- پرداخت 80 دلار برای حق خاک و نیز 72 لیر برای کارت اقامت

این مدارک برای گرفتن اقامت ضروری بوده و بایستی برای روز راندوو آماده گردند. البته مبلغ 80 دلار و 72 لیر بعد از روز راندوو پرداخت خواهد شد.

مامور اداره ی مهاجرت بعد از گرفتن مدارک شما فیشی به شما خواهد داد و آدرس ورگی دایره ای که از آنجا باید این مبالغ را پرداخت کنید.

همچنین در مواردی مامور اداره ی مهاجرت علاوه بر مدارکی که در بالا ذکر کردیم ممکن است مدارک دیگری نیز از شما بخواهد از جمله :

پرینت حساب بانکی دال بر اینکه شما برای یکسال توانایی هزینه های مالی خود را دارید.

در واقع پرینت حساب 6هزار دلاری از شما میخواهد. همچنین گواهی عدم سوءپیشینه که باید ترجمه ی رسمی شده و به تائید وزارت دادگستری در ایران رسیده باشد. و تست سلامت. که هزینه ی این تست بین 400 تا 600 لیر متغیر است.

همونطور که عرض کردم این چند مورد آخر برای ارائه ی مدارک در روز راندوو ضروری نیست و در صورت تشخیص و صلاحدید مامور گمرک ، به شما دو ماه فرصت داده میشود تا این مدارک را تکمیل کنید.

 

مدارک لازم جهت تمدید اقامت کوتاه مدت ترکیه :

1-تکمیل فرم راندوو و گرفتن تاریخ راندوو و پرینت این فرم

2- اصل و کپی پاسپورت

3- کپی رنگی از کارت اقامت قبلی

4- دو قطعه عکس

5- مدارک مربوط به تمدید دوره از موسسات و یا سازمانهای مربوطه

6- اجاره نامه ی نوتر شده

7- بیمه ی درمانی

8- پرداخت هزینه های مربوط به مهاجرت

در صورتیکه مدارک شما کامل باشد ، حداکثر تا 90 روز کارت اقامت خود را دریافت میکنید. اگر مدارک شما ناقص باشد این بازه ی زمانی بعد از تکمیل پرونده شروع خواهد شد .

اقامت بلند مدت ترکیه :

برای اخذ اقامت بلند مدت و گرفتن حق شهروندی ترکیه ، بایستی شرایطی که توسط آن اقامت یکساله ی خود را گرفته اید حفظ کنید و هر ساله آنرا تمدید کنید. شما فقط از طریق خرید خانه در ترکیه و یا ازدواج میتوانید اقامت بلند مدت خود را دریافت کنید.

باید به این نکته توجه کنید که اقامت بلند مدت هیچوقت در یک مرحله صادر نمیشود. اقامت بلند مدت پس از گذشت سه الی 5 سال و با تمدید های سالانه ی پیاپی صادر میشود.

موارد مورد توجه جهت اخذ اقامت بلند مدت ترکیه :

1-عدم سوء پیشینه در سه سال اخیر

2-اقامت در ترکیه 5 سال متوالی ( در صورت ورود و خروج 8 سال )

3- داشتن درآمد کافی و توانایی تامین هزینه های خود و افراد تحت تکفل

4- عدم دریافت کمکهای اجتماعی

5- داشتن بیمه ی درمانی ( افراد زیر 18 و بالای 65 سال معاف هستند.)

6- پایبندی به قوانین و نظم عمومی ترکیه و عدم تهدید امنیت عمومی

مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت بلند مدت :

1-فرم رسمی تقاضای اقامت بلند مدت

2- اصل و کپی پاسپورت

3- ارائه ی مدارک اقامت قبلی

4- چهار قطعه عکس

5- بیمه ی درمانی معتبر

6- ارائه ی مدرک معتبر دال بر اینکه در سه سال اخیر از هیچ ارگان دولتی کمک مالی دریافت نکرده اید.

7- داشتن منبع مالی پایدار

البته ممکن است مامور اداره ی مهاجرت مدارک دیگری نیز بنا به تشخیص خود از شما بخواهد.

مزیت های اخذ اقامت بلند مدت:

1-افتتاح حساب بین المللی

2- تجارت آزاد بین المللی بدون هیچ محدودیتی

3- امکان گرفتن شهروندی و پاسپورت ترکیه

4- داشتن حق رای

5- معافیت از پرداخت مالیات گمرکی برای ورود وسائل نقلیه

6- تسهیل دریافت ویزای کشورهای اروپایی و امریکا

7- گرفتن وام و کردیت با بهره ی پایین

منبع مقاله :  اقامت ترکیه

تعداد بازدید از این مطلب: 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : admin
تاریخ : دو شنبه 20 اسفند 1397
نظرات

زبان ایتالیایی همانند دیگر زبان های رومی ریشه لاتین دارد. بیش از ۸۵ میلیون نفر در جهان به زبان ایتالیایی سخن می گویند. فارغ از اینکه زبان رسمی کشور ایتالیا محسوب می شود، زبان غیررسمی مناطقی همانند سن مارینو، سوئیس، اسلوونی و واتیکان سیتی نیز هست.

ایتالیایی در آرژانتین و ایالت متحده آمریکا نیز یکی از زبان های رایج به شمار می رود. همچنین گفتنی است که در جدول محبوب ترین زبان های غیر انگلیسی، رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

الفبای ایتالیایی ۲۱ حرف دارد

در الفبای ایتالیایی فقط ۲۱ حرف وجود دارد. حروف انگلیسی همانند جی، کی، دبلیو، اکس و وای در ایتالیایی وجود ندارند. بنابراین، اگر یکی از این حروف را در نوشته های ایتالیایی مشاهده کردید، باید بدانید که از زبان های دیگر همانند انگلیسی یا اسپانیایی به عاریه گرفته شده است.

 

همه حروف صدادار در یک کلمه وجود دارند!

Soqquadro (سوک‌کوادرو) به معنای «به هم ریختگی» تنها واژه ایتالیایی است که در آن دو حرف q پشت سر هم دارد. استفاده از دو q در این کلمه مجاز است. همچنین، کلمه Aiuole (جمع واژه aiuola – (آیوئالا) به معنای گلزار) کوتاه ترین کلمه ایتالیایی است که هر ۵ حرف صدادار این زبان را در خود دارد.

ارتباط با برق

واحد استاندارد اندازه گیری برق یعنی ولت (به طور دقیق تر باید بگوئیم ولتاژ) در ایتالیا ریشه دارد. «الساندرو ولتا» فردی بود که الکتریسیته را کشف نمود. بنابراین، واحد اندازه گیری برق را به منظور بزرگداشت این مخترع بزرگ، ولت نامیدند.

چرخاننده زبان

 

به گفته ایتالیایی ها، طولانی ترین کلمه ایتالیایی precipitevolissimevolmente به معنی «به سرعت هر چه تمام تر که می توانی» است که حاوی ۲۶ حرف است. اما به ادعای محققان زبان شناسی، طولانی ترین کلمه ایتالیایی، esofagodermatodigiunoplastica است که به عمل جراحی برداشتن معده و مری اطلاق می شود.

عبارتی که تلفظ آن بسیار دشوار است و می توان از آن به عنوان چرخاننده ی زبان یاد کرد، ‘Trentatré trentini entrarono a Trento tutti e trentatré trotterellando’ است به معنی: «سه فرد تشنه اهل ترنتو وارد شهر شدند، هر سه فرد تشنه کج و معوج راه می رفتند.»

تشابه نوشتاری و تلفظی

برخی از کلمه ها در زبان ایتالیایی شبیه واژه ها در زبان های دیگر نوشته و حتی به همان صورت تلفظ می شوند، اما مفهوم کاملا متفاوتی دارند. به طور مثال، una camera در زبان ایتالیایی به مفهوم «یک اتاق» است. اما camera در زبان انگلیسی به معنی «دوربین» است. این در حالی است که «دوربین» به ایتالیایی می شود: macchina fotografica.

پدر زبان ایتالیایی

 

درست است که مردم ایتالیا از ابتدا به زبان ایتالیایی سخن می گفته اند اما تا پیش از آمدن «دانته آلیگیری» این زبان استانداردهای لازم را نداشته است. دانته که خالق «کمدی الهی» است را پدر زبان ایتالیایی می دانند. آلیگیری کتاب کمدی الهی که در آن سفر خیالی خود را به دوزخ، برزخ و بهشت تعریف می‌ کند را در سال ۱۳۰۸ آغاز و در سال ۱۳۲۰ یعنی یک سال پیش از مرگش تکمیل کرد. بسیاری از نویسنده ها و شاعران آن دوره، نوشته های خود را به لاتین می نوشتند اما دانته زبان ایتالیایی را برای کتابت اشعار و کتاب هایش برگزید.

زمانی که ایتالیایی به زبان رسمی تبدیل شد، فقط ۲٫۵ درصد از مردم این کشور به این زبان صحبت می کردند

نویسنده های مشهوری همانند دانته و پترارک مسوول گویش توسکانی و تبدیل شدن زبان ایتالیایی به زبان رسمی بوده اند. هنگامی که ایتالیا در سال ۱۸۹۱ میلادی به ملتی متحد تبدیل شد، زبان ایتالیایی را نیز به عنوان زبان مادر این کشور برگزید. این در حالی بود که فقط ۲٫۵ درصد از مردم ایتالیا توان تکلم به این زبان را داشتند.

نخستین متن نوشته شده به زبان ایتالیایی

 

نخستین متنی که به زبان ایتالیایی نوشته شده است، Placiti Cassinesi است که یک سند قانونی برای اختلافات بر سر زمین های صومعه های جنوب ایتالیا به شمار می رود.

زبان موزیکال

دوستداران موسیقی با واژه های فورته، کریسندو، آلتو، سوپرانو و تمپو آشنایی دارند. این کلمه های ایتالیایی به استانداردهای موسیقی در سراسر جهان تبدیل شده اند.

پنجمین زبان محبوب دنیا برای یادگیری است

پس از زبان های (به ترتیب) انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی و آلمانی، زبان ایتالیایی پنجمین زبان محبوب مردم جهان برای یادگیری است. در کشور آمریکا نیز رتبه چهارم را دارد.

منبع: rooziato.com

تعداد بازدید از این مطلب: 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : admin
تاریخ : دو شنبه 20 اسفند 1397
نظرات

در این مطلب از مجله قرمز، به بررسی زبان مردمان کشور هند می‌پردازیم. جالب است بدانید که بر خلاف تصور ما از هند، همه‌ی مردم این کشور به زبان هندی صحبت نمی کنند. ۲۲ زبان مختلف در کشور هند صحبت می‌شود که در استان های مختلف با یکدیگر متفاوت است. انگلیسی نیز به عنوان زبان دوم مردمان هند محسوب می‌شود. در انتهای این مطلب نیز مختصری در مورد زبان بدن مردم هندوستان حرف می‌زنیم. با ما همراه باشید تا در مورد زبان هندی‌ها بیشتر بدانید.

زبان مردم کشور هند
۲۲ زبان مختلف در سراسر کشور هند صحبت می‌شود: آسامی، بنگالی، بیدو، دوگری، گجراتی، هندی، کان نادا، کشمیری، کنکنی، ماتلی، مالایالام، منیپوری، مراتی، نپالی، اودیا، پنجابی، سانسکریت، سانتالی، سندی، تامیل، تلگو و اردو. از میان این زبان‌ها، زبان هندی به عنوان زبان رسمی مردمان هند از طرف دولت انتخاب شده است. بنابراین، زبان هندی، زبان همه‌ی مردم کشور هند نیست و تنها می‌توان گفت زبان رسمی این کشور است. در حقیقت کشور هندوستان یک کشور چند-زبانی به شمار می‌رود. زبان انگلیسی نیز بعد از زبان هندی به عنوان زبان فرعی محسوب می‌شود و رواج دارد.

البته هزاران زبان دیگر نیز در این کشور وجود دارد. برای مثال، می‌توان به تولو اشاره کرد که در برخی مکان‌های هند رواج دارد. طبق یک قانون سرانگشتی می‌توان گفت که هر ایالت یا استان در این کشور، زبان مربوط به خود را دارد و با زبان مردم استان های کناری، متفاوت است.

هندی، زبان حدود ۴۰% از مردمان این کشور است و به خصوص در شمال کشور هند و اطراف دهلی (پایتخت هندوستان) زبان محلی مردمان می‌باشد. بسیاری از مردم از نقاط دیگر هند که زبان محلیشان هندی نیست نیز به زبان هندی به عنوان زبان دوم، مسلط هستند. اما اکثریت افرادی که در استان های جنوبی و استان های شمال شرقی ساکنند، زبان هندی بلد نیستند و نمی‌فهمند.

22 زبان مختلف در سراسر کشور هند صحبت می‌شود


تغییر دادن زبان از زبان محلی به زبان انگلیسی در حین صحبت کردن، آگهی‌های تلویزیونی، فیلم‌ها، پیام دادن به همدیگر و رادیو، امری رایج به خصوص در بین جوانان در کشور هند می‌باشد. البته میزان روان صحبت کردن زبان انگلیسی، بستگی به سن، میزان تحصیلات و شغل و محل زندگی دارد. در همه‌ی مدارس هندوستان، یادگیری زبان انگلیسی اجباری است. در شهرهای بزرگ و توریستی، ادارات دولتی، مراکز پلیس، به طور گسترده‌ای انگلیسی صحبت می‌شود. در کل می‌توان گفت که زبان انگلیسی، زبان دوم مردم هند است. سالیان درازی است که انگلیسی صحبت کردن در هندوستان رواج دارد. لهجه‌ی اغلب مردم هند در زبان انگلیسی، مشابه بریتانیایی‌هاست. جالب است بدانید که بیشترِ علامت‌هایی که در کشور هند دیده می‌شود، به دو زبان محلی و انگلیسی نوشته شده‌اند و برخی از آن‌ها حتی به سه زبان نوشته شده اند (زبان محلی، زبان هندی و زبان انگلیسی).

اگر قصد سفر به هند را دارید، خوب است مطالعه‌ای در مورد زبان در هر منطقه یا ایالت هند داشته باشید و اگر هم می‌خواهید برای ارتباط با مردمان آنجا از زبان انگلیسی بهره بگیرید، چند کلمه‌ای از زبان محلی ساکنان آن منطقه را نیز در بین سخنان خود استفاده کنید؛ زیرا مردمان هر منطقه نسبت به فرهنگ و زبان خود حس افتخار دارند و خوشحال می‌شوند که یک فرد غریبه، سعی در فراگیری زبان آن‌ها داشته باشد.

هندوستان یک کشور چند-زبانی به شمار می‌رود.

بسیاری از مردم کشور هند، از کلمه‌ی لطفاً در انگلیسی صحبت کردن خود استفاده نمی‌کنند (شبیه اسکاندیناوی ها). مثلاً می‌گویند: come here! (بیا اینجا!). این موضوع از نظر فرهنگ غربی بی‌ادبانه محسوب می‌شود اما هندی‌ها قصد بی ادبانه صحبت کردن با شما را ندارند و فقط از کلمه‌ی لطفاً در اغلب مکالمات خود استفاده نمی‌کنند. این بدان معنا نیست که بخواهند با شما بی ادبانه برخورد کنند.

شبکه‌های تلویزیونی هندی، برنامه های زیادی را به زبان انگلیسی بریتانیایی و یا انگلیسی آمریکایی پخش می‌کنند که تعداد این شبکه‌های انگلیسی زبان، از تعداد شبکه‌های هندوستان به زبان هندی نیز بیشتر می‌باشد. فیلم‌های زبان اصلی انگلیسی به طور زیاد در این کشور بر روی پرده‌ی سینما نشان داده می‌شود و زیرنویسی به زبان محلی هر استان نیز دارد.

لازم است اشاره کرد که هندوستان، مناطق بسیار کوچکی نیز دارد که مردم آنجا به زبان پرتغالی و یا فرانسوی صحبت می‌کنند و البته از نظر تعداد، بسیار اندکند.

هندی، زبان حدود 40% از مردمان این کشور است

زبان بدن مردمان هندی
زبان بدن در این کشور از اهمیت زیادی برخوردار است. ممکن است شما به عنوان یک فرد خارجی، از دیدن اشارات آن‌ها کمی دچار سردرگمی شوید. جالب است بدانید که هندی ها، برای کلمات بله، خیر و باشه، از زبان بدن مختلفی استفاده می‌کنند. اگر آن‌ها سرشان را به بالا و پایین حرکت دهند، منظورشان “بله” است و موافق هستند و تایید می‌کنند. همان طور که در بسیاری از نقاط جهان نیز این موضوع صادق است. اگر سر خود را به طرفین ببرند (از چپ به راست و به چپ)، منظورشان “نه” است و می‌خواهند عدم موافقت خود را ابراز کنند. اگر سر خود را به صورت کج تکان دهند و به سمت چپ و راست و عقب ببرند (مانند یک حالت ۸ انگلیسی) منظورشان این است که متوجه منظور شما شده اند. البته تفاوت هایی هم در قسمت های شمال هند با جنوب آن در به کار بردن این نشانه های بدنی وجود دارد. بهتر است از خود مردمان هر منطقه در این باره سوال کنید.

منبع: redmag.ir

تعداد بازدید از این مطلب: 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : admin
تاریخ : دو شنبه 20 اسفند 1397
نظرات

زبان انگلیسی (English language) یک زبان با ریشه غرب آلمانی است که برای اولین در اوایل قرون وسطا در انگلستان مورد استفاده قرار گرفت و در حال حاضر یکی از زبان های رایج جهان است. زبان انگلیسی تنها زبان رسمی یا یکی از زبان های رسمی حدود 60 کشور مستقل است. این زبان به صورت وسیع در کشورهای انگلستان، ایالات متحده، کانادا، استرالیا، ایرلند و نیوزیلند صحبت می شود. زبان انگلیسی بعد از چینی ماندارین و اسپانیایی سومین زبان مادری رایج جهان است. امروزه زبان انگلیسی به صورت گسترده ای در سراسر جهان به عنوان زبان دوم آموزش داده می شود. زبان انگلیسی همچنین زبان رسمی سازمان ملل و اتحادیه اروپا نیز هست.

زبان انگلیسی در طول یک بازه 1400 ساله ساخته و گسترش داده شده است. شکل های اولیه زبان انگلیسی توسط مهاجران انگولا ساکسون در حدود قرن پنجم میلادی به جزیره انگلستان آورده شد، به این شکل از زبان انگلیسی زبان انگلیسی کهن گفته می شود. انگلیسی میانه در حدود قرن 11 میلادی و با فتح انگستان به دست نرمن ها شکل گرفت. شکل امروزی زبان انگلیسی پس از قرن 15 میلادی و با اختراع ماشین چاپ شکل گرفت. به واسطه قدرت سیاسی و نظامی بالای امپراطوری بریتانیا زبان انگلیسی بین قرن ها 17 تا 20 در جهان گسترده شد. در حال حاضر در هر دو شکل مکتوب و دیجیتال زبان انگلیسی با فاصله ای زیاد بالاترین تعداد انتشار اسناد علمی و فنی در جهان را داراست.

انگلیسی مدرن صرف فعل ندارد و بیشتر به واسطه استفاده از فعل های کمکی و تغییر ساختار جمله عبارات و معانی پیچیده را می رساند. گذشته از اختلافات کوچک در تلفظ، نکات کوچک گرامری و انتخاب واژه های تا حدی متفاوت زبان انگلیسی در مناطق مختلف جهان به یک شکل صحبت می شود و انگلیسی زبان های جهان به سادگی میتوانند از طریق این زبان با هم ارتباط برقرار کنند.

منبع: englishinfo.ir

تعداد بازدید از این مطلب: 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : admin
تاریخ : دو شنبه 20 اسفند 1397
نظرات

۱- از قدیمی‌ترین زبان‌های رایج

فارسی یکی از قدیمی ترین زبان‌ها است که تا کنون به آن پرداخته شده و مورد استفاده قرار گرفته است. این به همین دلیل است که از ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ سال پیش مردم ایران می توانند راحت‌تر ازانگلیسی زبانان که شکسپیر می‌خوانند شعر بخوانند. این زبان از هزار سال پیش به خوبی حفظ شده است، حتی امروز نیز ایرانیان می‌توانند شعر رومی را بخوانند و آن را درک کنند.

۲- کمی شبیه به فرانسه
رابطه تاریخی طولانی مدتی میان ایران و فرانسه وجود داشته است. همچنین فرانسه سال‌ها زبان دوم ایرانی بوده است. اگر نگاه کنید، برخی شباهت‌ها میان این و زبان خواهید یافت. به عنوان مثال، تشکر در فارسی را می‌توان با کمک کلمه مرسی همانند کلمه Merci در فرانسه بیان کرد. تفاوت آنچنانی بین این دوکلمه وجود ندارد فقط در تلفظ با هم اختلاف دارند.

این مقاله را از دست ندهید: ۱۰ کشوری که حمله نظامی به آنها غیر ممکن است
۳- درک آسان
فارسی به عنوان یک زبان بسیار سخت در نظر گرفته نمی‌شود. فارسی گرامری نسبتا ساده دارد. هیچ حرف تعریف و جنسیت در کلمه در این زبان وجود ندارد. با این حال، اینکه جنسیت در کلمه وجود ندارد، می‌تواند کمی گیج کننده باشد. به این معنی که هیچ تمیزی برای کلمه او وجود ندارد و نمی‌توان حدس زد که مخاطب او زن است یا مرد. اما با این حال، دستور کلمه واقعا برای کسی که به این زبان سخن می‌گوید عادی است. در حین صحبت نیازی به استفاده از ضمایر نیست، ضمایر وابسته به فعل موضوع و مقصود حرف را بیان می‌کنند.

۴- سرزمین زبان فارسی
حقایقی جالب درباره زبان فارسی

همانطور که می دانید زبان رسمی ایران فارسی است. زبان فارسی از نام قبلی ایران که Persia بوده است وام گرفته شده است. ایران تا سال ۱۹۳۵ با نام Persia شناخته می‌شده است. اما دولت آن زمان دستور تغییر نام آن به ایران را دادند زیرا ایران در زبان فارسی به معنی نام کشور است.

۵- گونه‌های دیگر زبان پارسی: فارسی و دری
فارسی و دری هر دو گونه‌های مختلف از زبان پارسی هستند. فارسی نامی است که به زبان فارسی در ایران داده شده است. دری نامی است که به زبان فارسی در افغانستان داده شده است. فارسى و درى با وجود تفاوت در تلفظ و دستور زبان، متقابلا قابل فهم هستند. بنابراین، فارسی به راحتی توسط یک سخنران دری و برعکس درک می‌شود، که این موضوع هم در مکامله و هم در نوشتن یکسان است.

۶- شعر فارسی
شعر نقش مهمی در زندگی ایرانی‌ها دارد و ایرانیان نقل قول‌های معروف و گفته‌های شاعران بزرگ خود را در زندگی روزمره می‌خوانند. به عنوان مثال، اگر شما در حال انجام یک معامله تجاری هستید، یا با اعضای خانواده صحبت می‌کنید و یا حتی در تلاش برای نشان دادن یک مثال به نوجوانی هستید، اغلب قدرت شعر می‌تواند حلال مشکل شود. از شاعران مشهور ایرانی می‌توان به رومی و سعدی اشاره کرد.

۷- شعری که در سردر تالار اصلی سازمان ملل نوشته شده است
حقایقی جالب درباره زبان فارسی

رییس جمهور سابق آمریکا اوباما در ۲۰ مارس ۲۰۰۹ در یک پیام ویدئویی به مردم ایران به مناسبت سال نو و آمدن بهار یکی از شعرهای شاعر قدیمی ایران را خواند. این شعر حتی در سردر تالار اصلی سازمان ملل نیز نوشته شده است.

منبع: vinok.ir

تعداد بازدید از این مطلب: 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : admin
تاریخ : دو شنبه 20 اسفند 1397
نظرات

بیش از ۱۲۵ میلیون نفر در جهان به زبان ژاپنی صحبت می کنند که این موضوع زبان ژاپنی را به نهمین زبان پرکاربرد دنیا تبدیل کرده است. زبان ژاپنی به عنوان یکی از پیچیده ترین زبان های دنیا شناخته می شود. بنابراین اگر می خواهید زبان ژاپنی یاد بگیرید باید تلاش مضاعفی داشته باشید. اما قبل از آن باید ۱۰ واقعیت جالب را در مورد این زبان آسیایی بدانید.

 

۱- به طور گسترده در اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد
ژاپن یکی از بالاترین نرخ های باسوادی را در میان کشورهای دنیا دارد و بیش از ۱۰ درصد از کاربران اینترنت ژاپنی هستند. زبان ژاپنی در دنیای اینترنت بعد از زبان های انگلیسی، روسی و آلمانی بیشترین استفاده را دارد.

۲- انتخاب اول مهاجران ژاپنی در سایر کشورها برای صحبت کردن است
ژاپنی ها هیچ گاه بعد از سکونت در یک کشور دیگر زبان و فرهنگ خود را فراموش نمی کنند. مهاجران ژاپنی بسیاری در ایالات متحده، برزیل، فرانسه، انگلستان، آلمان و دیگر کشورها ساکن هستند که اغلب در میان خود به زبان ژاپنی صحبت می کنند.

۳- یادگیری این زبان بسیار سخت است

سمبل های زبان ژاپنی

اگر چه زبان ژاپنی یکی از پیچیده ترین زبان های دنیا به شمار می آید اما یک سری ویژگی های خاص نیز دارد که یادگیری آن را ممکن می سازد. برای مثال در زبان ژاپنی برخلاف زبان های فرانسوی و اسپانیایی علائمی برای تفکیک کردن جنسیت و همچنین حالت مفرد و جمع وجود ندارد. علاوه بر این زبان ژاپنی دارای افعال پیوسته نیست و هیچ حرف اضافه ای در آن به کار نمی رود. از همه مهم تر این که با داشتن تنها ۴۸ صدا که از ۵ حرف صدادار و ۱۱ حرف بیصدا تشکیل شده است تلفظ کردن حرف ها در این زبان کار بسیار دشواری نیست.

منبع: rooziato.com

تعداد بازدید از این مطلب: 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : admin
تاریخ : 0 0
نظرات
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...
تعداد بازدید از این مطلب: 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود